@Smíšek ~ Nám přežili kufry bez promlémů i Madagaskar s AF 😂 No jak se s kufry zachází vím velice dobře. Stačí Ruzyně, dělali jsme tam přímo na ploše stavební práce. To co s kufry dělali zaměstnanci letiště ....., při převážení zavazadel mnohdy kufry spadly na letištní plochu a vrazil do nich další "kufrovlak". Z letadel, kde nebyl pás je házeli přímo na vozíky (i jinde než v Práglu). Je to tak, já bych osobně nejel třeba jen s batohem, ale až budu větší a starší .......... 😅😅. Nejlepší kufr je žádný kufr, ale kreditka (to je pokus o vtip). Ne, hádat se nechcu, je to fakt jen o tom, co komu vyhovuje a "hadrový" kufr se přece jenom dá nafouknout 😃
@Arne1 ~ mám v navigaci dopravní hlášení, takže se mi ještě nestalo, že bych zůstal viset, ale možná su staromódní, navigace se nevzdám 😉, mj. je v navigaci zabudovaná kamera a celkově je přehlednější. Navigaci v mobilu (jakékoliv) jsem nepřišel na chuť. Mj. mě policejní kontroly nezajímají. A co se týče Waze, skutečně to nikomu nerozmlouvám, ale mám zkušenosti z okolí VB (Velké Bíteše 😂), kde kolega neměl na mobilu signál a byl v gébišu. Mobil nenavigoval. Tady spíš šlo o to, že v počítačovém programu si v klidu a přehledně nachystám komplet trasu i s veškerými zastávkami a body a v klidu si vytisknu celkem podrobný itinerář i s mapkou.
@Smíšek ~ dražší je kvalitnější a relativně déle vydrží. Samsonite už máme moře let, kufr tenkrát asi z Kaufu, jsme po první cestě vyhodili, protože byl poničený z cesty a na letišti jsme neměli čas uplatňovat škodu. Navíc za tu cenu. Ale každému co vyhovuje.
@Arne1 ~ na navigování nepoužívám mobil, ale přímo přenosnou autonavigaci (ale to je každého věc). Tu vestavěnou v autě mám jen tak, není aktualizovaná, protože za cenu aktualizace mám navigaci novou. Ale i na té jsou vidět parkoviště a pumpy a další body. Pro přenosnou autonavigaci používám jejich program (Map Source), kde si přímo na počítači vytvořím trasu a případně i body, které potřebuji, jde vytisknout jak přímo itinerář tak tištěná mapa s vyznačenou trasou. Zatím mě nikdy navigace nezklamala, oproti mobilu, kdy kde nebyl signál, tak byl mobil někde a v zemích mimo Shengen nemíním čerpat drahá data.
@Kristýna ~ Zjišťoval jsem si to od kolegy už někdy začátkem dubna a on to měl přes Moby Lines z Livorna do Bastia zpáteční za 142,21 €. Ale byl to srpen 2008, středa tam a středa zpátky, auto a 3 dospělí. Dnes asi ty ceny budou jinde (předpokládám), ale my to snad příští rok konečně využijeme. 😉
@GumidekB ~ tak mušle, kamínky a různé artefakty se všeobecně vozit nesmí odnikud. Pokud na to mám doklad o koupi, tak není co řešit. Ale nikdy jsme problémy neměli
Co jsme "zdolávali Etnu" my v roce 2014: Zaparkovat lze na parkovišti Rifugio Sapienza ve výšce 1923 m.n.m. parkoviště je velké a prostorné. Na Etnu se dá samozřejmě dostat pěšky, ale jen do určité výše. Až úplně nahoru to nejde a někdy je Etna i uzavřená kvůlivá erupcím. Jinak nahoru je "zákaz" pro astmatiky, je to i u stanice lanovky. Ze stanice lanovky Rifugio Sapienza byla cena v roce 2014 až nahoru (lanovka, bus) 51,- € a k tomu 9,- € za průvodce. Bez něho to koupit nešlo. Lanovkou se vyjede do stanice La Montagnola ve výšce 2608 m.n.m. a přestupuje se (stejné jízdné) na bus do konečné stanice Torre del Filosofo ve výčce 2919 m.n.m. Tady si turisty přebírá průvodce a s výkladem obejde kráter a zpět do busu. V ceně je i cesta zpět do "základního tábora". Samozřejmě, že to jde i pěšky, ale když jsme viděli, jak se tahnou prachem a slunečním žárem ....................... byli jsme rádi, že jsme jeli lanovkou a busem. Pěšky se musí brzo ráno a udávají, že cesta tam a zpět trvá 5 hodin, což se mi nezdá při převýšení 1000 metrů a vzdálenost nedokáži odhadnout. Dole u parkoviště je menší kráter Monti Silvestri. Určitě stojí za to ochutnat "Žár Etny", což je 70% velice dobré pití. V Taormině, kde jsme jej kupovali jsme zjistili, že je dražší než na Etně. Na parkovišti je dostatek stánků se suvenýry a dá se zde i dobře najest.