Kaliningrad

Vloženo: 10. července 2019
Poslední příspěvek: 9. ledna 2020
legenda legenda / před 5 lety
Tak z komunity geocacherů už byli minimálně dva v Kaliningradu. Co jsou zprávy, tak to funguje, jen dost pomalu. Asi proto, že oba měli dojem, že jsou první s e-vizem které dotyční pohraničníci / celníci viděli. Jeden dokonce vyzkoušel takovou šílenost, že e-vizum měl jen v mobilu Obdobně jako na běloruské hranici je nutno vyplnit (mít vyplněné) celní deklaraci na auto, měl by to být totožný formulář jako pro Bělorusko. Ale celníci jsou prý ochotní a i přes jazykovou bariéru s vyplněním na místě maximálně pomohou. Problémy mohou čekat řidiči, kteří mají cizí auto (firemní nebo jinak půjčené), tam by měl být ověřený doklad v ruštině opravňující používání.
O potřebě dokladu o cestovním pojištění se nikdo nezmiňuje, takže asi není vyžadován (já ho mám už z cesty do Běloruska takže si ho až v srpnu pojedu samozřejmě vezmu).

Odpovědi 10 odpovědí

Ovča
věrný člen věrný člen /
věrný člen věrný člen / před 5 lety
před 5 lety
Já jsem se právě z Kaliningradu vrátila, letěla jsem tam i zpět. S vízem jsem přes hranici prošla ale vypadalo to, že pasovačky ho viděly poprvé, tak nějak na něj divně valily oči. Studovaly ho řádek pořádku. Vše na vízu bylo rusky i anglicky včetně čárkovýh kódů, já myslela, že na pasovce si to vízum najdou v počítači, ale jaksi ho kontrolovali řádek po řádku.
V hotelu naopak, tam hned věděli, že jsem přijela na to nové vízum a ptali se, jak to na hranicích proběhlo. Na stejný dotaz jsem narazila ještě v několika obchodech se suvenýry a často jsem na tohle vízum ze strany místních slyšela chválu.
Zdálo se mi, že největším oříškem pro ně byl přepis českých písmenek Č, Š a Ž. Žádost jsem vyplnila v anglické verzi bez interpunkce a vízum mi přišlo se správným přepisem do azbuky, tedy i když jsem uvedla S, došlo mi vízum, kde bylo správně v azbuce Š. Pasovačka na to koukala, pak zadala mé jméno do počítače, ale s ruským S, vytiskla jakýsi formulář, který je třeba, aby turisté podepsali. Při odletu chtěla pasovačka vidět opět mé vízum, divila se, proč na vízu je jiný přepis jména, než na formuláři, který mi byl vystaven na hranicích, a který se při odletu odevzdává. Vysvětlila jsem jí, že ve jménu mám Š, že české S s háčkem je Š, že Š je správně. Ona řekla "ou kchej," zúřadovala to a mohla jsem jít.
Pozor na to, vy co máte ve jméně písmenka Č, Š, Ž, pravděpodobně se setkáte se dvěma přepisy svého jména do azbuky.
před 5 lety
Tak jsem včera večer projel hranici... Trocha fronty na polské straně, na ruské je to podobné Ukrajině a Bělorusku. Trochu jsem to zvoral, zapomněl jsem že celní deklarace musí být dvojmo, tak mne celnice nechaly vyplnit ještě jednu. Velký rozdíl oproti běloruské hranici, kde ve stejném případě celnice ten můj originál s úsměvem prohnala kopírkou. Tady tu kopírku měli také, ale.... Jejich informační systém má asi nějaké mouchy, protože i když se v žádosti o eVizum uvádí adresa ubytování, na hranici to chtěli ještě jednou do dalšího formuláře.
Ovča
věrný člen věrný člen /
věrný člen věrný člen / před 5 lety
před 5 lety
@Arne1 ~ Po mě nikdo uvádět ubytování na hranicích nechtěl. Je pravda, že se uvádí do žádosti, ale na vízu už není. Nikdo se mě na něj neptal. Ale pro jistotu jsem měla vytištěnou rezervaci z booking.com.
Pár postřehů:
- jako důchodci bez problémů dostaneme slevu tam kde ji přiznávají - například muzeum, varhanní koncert v katedrále - stačí prohlásit "pensioněr"
- u tankování CNG nechtějí předložit techničák od auta (na rozdíl od Běloruska a Ukrajiny)
- vypadá to, že dva dny co máme je málo
- pro automobilisty je to pohoda - žádné otravování s placenými parkovišti, prakticky všude kde jsme potřebovali tak se dalo v rozumné vzdálenosti zaparkovat.
Kateřina_610
čerstvý příchozí čerstvý příchozí /
čerstvý příchozí čerstvý příchozí / před 5 lety
před 5 lety
@Arne1 ~ zdravím, ve středu odjíždím s regimentem historického šermu na akci právě do kalinigradu a přestože jedeme autobusem tuším prohlídku na hranicích. Nedaří se mi ale na internetu vůbec najít co je přes hranice ok a co tabu. Netušíte čemu se vyhnout?
před 5 lety
Tam ani zpět nevozit potraviny typu maso, mléko, ryby. Pak samozřejmě takové nezbytnosti jako zbraně, narkoika, semena rostlin, velké objemy peněz. Zpět pouze dvě krabičky cigaret (nikoliv kartony)
Cesťáci
čerstvá příchozí čerstvá příchozí /
čerstvá příchozí čerstvá příchozí / před 4 lety
před 4 lety
@Arne1 ~ Chystáme se na jaře obytným autem do Kaliningradu. Píšete nevozit potraviny, ale my je samozřejmě v autě máme, stravujeme se sami. Při cestě do Běloruska jsme tyto problémy neměli. Myslíte, že to projde?
legenda legenda / před 4 lety
@anonym napsal(a):
Je to na konkrétní situaci a na tom, jak se rozhodnou vás prohlížet. Na druhou stranu - proč ? Obchody tam rozhodně nejsou jako z propagandy v našich médiích. Jen jogurty byly podle mne jiné konzistence než mám rád. A ty salámky! Ještě teď se mi na ne sbíhají sliny.
Spíše bych viděl problém při výjezdu - poláci umějí být hodně nepříjemní.
Cesťáci
čerstvá příchozí čerstvá příchozí /
čerstvá příchozí čerstvá příchozí / před 4 lety
před 4 lety
@Arne1 ~ Děkujeme za odpověď. Asi bychom to vzali z Kaliningradu do Litvy.
legenda legenda / před 4 lety
před 4 lety
@Cesťáci ~ Pokud byste jeli z Kaliningradu do Klajpedy po Kuršské kose, tak je to možné (i když vám některé plánovače cesty budou tvrdit opak).
Jsou tam nějaké poplatky:
Na ruské straně pár rublů za osobu (snad 100, ale už nevím přesně), na litevské 20€ za auto.
Pak je tam problém trajekt - pokud nedojde k nějaké nepředvídané kontrole, tak je "zdarma". Platí se totiž jen směr z Klajpedy na Kosu a je v tom samozřejmě i cesta zpět - nepředpokládají, že by se jelo do Ruska nebo přijíždělo z Ruska. Na straně Kosy není žádná pokladna nebo něco, kde by se dalo platit. Výslovně jsem se na to mejlem ptal, odpověděli mi že zaplatit je možné jen tak, že bych jim poslal týden předem objednávku a tu zaplatil převodem. Tak jsem usoudil, že je to příliš komplikované a že v případě potřeby raději zaplatím i za opačnou cestu. Opravdu ale nebylo komu (srpen 2019)

Příspěvky do diskuze mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé

Přihlaste se nebo si vytvořte profil ve formuláři níže. Stačí napsat Váš příspěvek a zadat e-mailovou adresu pod kterou se chcete registrovat. Následně Vám pošleme na e-mail potvrzovací odkaz, kterým registraci dokončíte.

Vložit odpověď

Odesláním formuláře jsem srozuměn(a) s informacemi o zpracování osobních údajů