Příspěvky v diskuzích uživatele Marka

Vánoční trhy ve Vídni

Hezký den,
byli jsme letos po třech letech a ohromné zklamání. víc než kouzlo vánoc všude jen reklama a velmi citelný tah za výdělkem. mnohé polské vánoční trhy jsou sice komornější, ale s původní vánoční atmosférou. a na to se ve vídni zřejmě dost zapomnělo
hned následující týden jsem navštívila bratislavu a jedny z trhů před americkou ambasádou byly naprosto boží. obzvlášť bezlepkový a bezlaktozový stánek s lokšou za 5 euro. vynikající a bez problémů.
Kristýna

11 hodin v Dubaji

Kristina Harazimová, využili jsme, měli jsme 16 hodin plonk mezi lety a super, z Dubaje jsme viděli to podstatné (ale to je asi i tím, že nejsem fanda těchto destinací, a tak mi 16 hodin stačilo ). každopádně lepší než sedět na letišti. zajistila nám veškerý servis, vstupenky, taxi, rezervace do restaurací, přidala spoustu zajímavostí, provedla nás všude a jako průvodce a společník je naprosto skvělá, záleží, kdy vyrážíte, doporučuji rezervovat předem, obzvlášť na tyto několikahodinové akcičky.
Hezkou dovolenou

DanaDianaNoymi

Maďarské termály

Hezký večer,
byli jsme ve Széchenyi, za dva týdny vyrážíme znovu (a dokonce se známými odsud z diskuze . velice pěkné, dražší, ale jedny z mála, kde mají ženy i muži vstup dohromady, většinou jsou po dnech rozdělené. venkovní i vnitřní bazény. důrazně doporučuji dodržovat časové plány pro jednotlivé bazény a střídat bazény s různou teplotou vody. vybavení a zázemí je poněkud starší, obsluha a personál zásadně nemluví anglicky, takže fungují spíše jen posunky a gesta. jsem toho názoru, že maďarština je horší než písmenková polévka.
Marcela
Surimi

Cyklodovolená

Hezký večer,
s hady souhlasím, během cesty jsme jich potkali několik a dokonce jsme byli svědky nepříjemné nehody, kdy to paní (+- 50 let) strhla směrem k řece, protože ji tak moc vylekal .. měla štěstí, často je to pěkný kamenitý třeba půmetrový sráz k Dunaji, takhle část je zrovna v místech, kde silnici přímo nebo s minimálním sklonem přiléhá travnaté nebo kamínkové "pláži". ale opět platí, že oni se bojí víc vás než vy jich
jinak jsme tuto cestu absolvovali taky, tedy s mnohem delším začátkem. mmch. Mitterkirchen důrazně doporučuji, jejich mošty jsou naprosto perfektní a kozí sýr taky. narazili jsme na něj náhodou. měli jsme ale dvakrát problém s ubytováním, v greinu je ubytko poměrně drahé a hotely tomu příliš neodpovídají, jsme vegetariáni a v restauraci na náměstí nám udělali salát s olejovou zálivkou, jinak je to samá pizza a guláš. nicméně atmosféra greinu je nepopsatelná, jedno z mých nejoblíbenějších míst. na trase doporučuji také ubytování v persenbeugu, nedaleko je koupaliště, moc hezké. apartmány jsou přímo nad řekou, vloni se tam ale stavěla protipovodňová stěna, no, snad už mají hotovo. co se týká jídla, bylo klasické, houska, plátkový sýr, šunka, vejce, ale paní byla nesmírně ochotná a určitě by se dalo nějak domluvit. k ubytku přiléhá garáž, což jsme ocenili. varuji před kremží, most přes dunaj neskutečně dlouhý a pro moje závratě nic příjemného. nejhorší ubytování. bydleli jsme na kraji města ve vš kolejích, jsou to dohromady stlučené kontejnery, bez pořádného větrání, vybavení zašlé, zápach, špína, dveře jen na záklopku, ale okolí pěkné. hned naprosti byl supermarket a dalo se tam v pohodě nakoupit.
Marcela
anonym

Sicílie - kam se vydat a co vidět?

Dobrý večer, milí cestovatelé únor/březen chystáme cestu na Sicílii, máme sice pár tipů, kam se chceme určitě podívat a neminout, ale ráda bych nějaké tipy od cestovatelů, kteří tam byli a záměrně nebo nevědomky viděli místa, která by nám mohli doporučit Před několika lety během dovolené v Itálii byl fakultativní výlet do Palerma a od té doby vím, že se na Sicílii chci podívat a pořádně ji prozkoumat. děkuji za tipy a přeji hezký zbytek večera. Marcela
Ovča

Budapešť - zkušenosti

ahoj,
tak to mám ohromnou radost, že se k nám přidáte.
tak to je náhoda, taky bydlíme v hotelu Bohem art, naprosto to tam zbožňuju, hlavně vanu uprostřed pokoje, a ty snídaně, kdy si dáš sekt k snídani. pecka.
jedeme v úterý ráno směr bratislava, máme tam svoje místo, tak kdyby jste se chtěli přidat. a ve středu brzo ráno vyrážíme studentem do budapeště, pravděpodobně nás chytíte, když nasednete v pze nebo v brně do správnýho autobusu ve správný čas každopádně jeden večer, zřejmě čtvrtek (od 17 hodin)budeme stopro trávit v termálech, to si nenecháme ujít, většina z nich je rozdělená na dámský a pánský, takže můžeme vybírat jen ze dvou, ale gellert mě moc nezaujaly a jsou poměrně mimo. navíc přiléhají hotelu a jsou takový prostě starší. bruslíte? víme o super kluzišti.
mmch... nebude lepší řešit další věci přes mail nebo ještě líp přes telefon? snad nejsme dinosauři, abysme se dohadovali v diskuzích na internetu

Budapešť - zkušenosti

Ahojky tak jak to s vámi vypadá? Mohli bysme se tam setkat nebo jet společně. Hm?

Dovolená v Dominikánské republice - zkušenosti

Zdravím
měli jsme podobné dilema. Přítel chtěl je do Dominikánské republiky, já na Kubu. I když byly moje argumenty mnohem lepší (to proto, že Kuba lepší je), nakonec jsme se před třemi lety opravdu vydali na vlastní pěst do Dominikánské republiky. Nezklamala mě, ale vím, že existují destinace, které by mě dostaly do kolen a to se o Dominikánské republice rozhodně říct nedá. Ano, je to tam hezké, milé, vřelé, exotické, ale taky docela bordel, drzí lidé, služby tak půl na půl a víceméně nic, co by nezaškatulkovalo Dominikánu do krabičky Exotika, ničím vyjímečná.
Jeli jsme na vlastní pěst, co se týká letenek, určitě doporučuji letět z Německa, je to o dost levnější, často se přesedá v Istambulu, my letěli přes Londýn. Pelikan, skyscanner, kiwi (pokud jedete v plné peněžence, vyplatí se koupit právě přes kiwi, upozorňuju, že nemají česko podporu, takže angličtina nutná!!). sehnali jsme letenky za 7400 Kč tam i zpátky, byla to chvilková akce, měli jsme peníze připravené a obratem platili. samozřejmě platí, že čím dív, tím líp.
bydleli jsme na dvou různých místech - jednou přes booking a jednou přes airbnb. přes booking - poměrně dobré, nevyrovná se to prostě hotelům ani apartmánům v rámcii Evropy, byli jsme v podobném ubytování na Kanárských ostrovech a byla to naprosto jiná liga (vybavení, personál, služby, jídlo .. ). ale v rámci možností jsme byli spokojení, ale opět doporučuji angličtinu (němci co bydleli vedle, starší pár odkázaný pouze na němčinu, měli vvelký komunikační problém). ale byl tam bazén, terasa, gril k zapůjčení (využívali jsme), obstojné snídaně, wifi. klimatizace za tučný poplatek, což považuji v exotické destinaci za drzost!!! podruhé jsme bydleli v Domingu přes airbnb, nebyla to hitparáda, ale lepší než na lavičce
byli jsme v září a dvakrát poměrně dost sprchlo, rozhodně bych zvážila jiný termín než červen/červenec. Dominikána je hlavně o přírodě, není to Dubaj, kde nemusíte vylézt na vzduch, protože pod jednou střechou máte obchody, delfinárium, golf i sjezdovku
Je tam draho jako všude, normálka. Nic, co by vám trhalo srdce, ale zároveň nic, co byste nakoupili po dodávkách, protože je to tam tak moc levný. Zhruba jako tady. Co se mi líbí na všech exotických destinacích, je dostupnost ovoce, ryb a ořechů. To je v neskutečným množství a nemá smysl ládovat se něčím italským .. určitě mi rozumíte
Co se týká výletů, tak to je na pováženou, pokud jste zcestovalí, dobře se orientujete a nemáte problém s jazykem (angličtina přip. španělština), cestujte sami jen s batohem, pokud je to u vás na levačku, rozhodně se spojte s CK nebo nějakým poskytovatelem takových služeb. např. jsme jeli k nedalekým vodopádům na vlastní pěst - cesta i vstup za 4 USD, CK to nabízela za 50 USD. to už je rozdíl. .. mmch. ano, dá se tu platit i americkými dolary. na dva týdny jsme měli 20 000 Kč pro dva lidi, ale jen na výlety, zábavu a jídlo. ubytování a letenky jsme samozřejmě měli stranou a zaplacené přeedem. a stačilo to
a co se týká bezpečnosti, dvakrát jsem se pokoušela nakoupit na trhu a Poláci hadr. nepříjemní, smlouvaví, rychlí, všechno vám sedne, všechno vám chutná, všechno už dnes vyprodá a zítra nebude a pokud nakoupím u sousedního stánku, určitě shořím v pekle. nakupuji na trzích hodně a ráda, hlavně v čechách v brně a v salzburku, ale to, co se dělo tady, mě dost otrávilo. ..
Hezkou cestu M.
DanaDianaNoymi

Větrno na Mallorce

hezkýden,
samozřejmě záleží na ročním období, ale k mallorce to tak nějak patří. osobně mě návštěva mallorcy vždycky lákala spíš k turistmu než lenošení.