Zákaz prodeje ubytovacích služeb. Jaký je postup rezervačních portálů?

Zákaz prodeje ubytovacích služeb. Jaký je postup rezervačních portálů?

Od 16. 3. platí v celé České republice zákaz vycházení. Lidé by měli své domovy opouštět pouze kvůli práci, aby se postarali o příbuzné nebo kvůli nutným nákupům a návštěvě lékaře. Co však vláda striktně zakázala v souvislosti s koronavirem je prodej ubytovacích služeb s výjimkou léčebných lázní nebo studentských kolejí. Zjistili jsme pro vás, jak se k současné situaci staví poskytovatelé ubytování a kdy vám náleží refundace za ubytování.

Airbnb

Rezervace pobytů provedené nejpozději 14. března 2020 s datem příjezdu mezi 14. březnem 2020 a 14. dubnem 2020 jsou zahrnuty v podmínkách a mohou být před příjezdem zrušeny. Hosté, kteří zruší rezervaci, obdrží plnou finanční náhradu. Rezervace mohou rušit nejen cestovatelé, ale rovněž i hostitelé, a to bez vlivu na svůj status Superhostitele. Airbnb vrátí veškeré servisní poplatky za zrušení rezervací.

„Pro rezervace zamluvené po 14. březnu 2020 a pro rezervace zamluvené nejpozději 14. března 2020 s datem příjezdu po 14. dubnu 2020 budou platit storno podmínky hostitele jako obvykle,“ uvádí Airbnb. V případě, že někdo začal rezervované ubytování využívat, vrácení peněz se na něj nevztahuje.
Oficiální vyjádření společnosti Airbnb

Atis

Klienty s termínem pobytu během krizového stavu CK Atis kontaktovala a domluvila náhradní řešení. Pro ostatní termíny doporučuje případnou bezplatnou změnu termínu pobytu, případně změnu destinace, vystavení dárkového poukazu v hodnotě zakoupeného pobytu a v krajním případě zrušení pobytu podle aktuálních storno podmínek.
Oficiální prohlášení CK Atis

Booking.com

Booking.com je pouze agentura zprostředkující ubytování, povinnost vrátit peníze, je tedy na samotných hotelech a dalších poskytovatelích ubytování. Dle oficiálního prohlášení společnosti Booking se nebudou moci hosté ubytovat na územích, která byla zasažena výskytem koronaviru. Storno podmínky jsou rozděleny podle zemí, ve kterých se daná ubytovací zařízení nacházejí a liší se především obdobím, na které se rezervace vztahují. Pro kompletní přehled se podívejte do oficiálního prohlášení.

Poskytovatelům vyjde společnost Booking.com také vstříc a nebude jim účtovat jakékoliv výlohy spojené se stornem ze strany zákazníka.
Oficiální vyjádření společnosti Booking.com

Expedia

Vzhledem k nákaze COVID-19 se společnost Expedia vzdává poplatků za provedené změny ubytování u mnoha hotelů po celém světě. Zákazníci, kteří si rezervovali ubytování a zaplatili nevratnou zálohu před 19. březnem 2020 pro pobyty mezi 20. březnem 2020 a 30. dubnem 2020 budou informováni e-mailem o dalším postupu. Pokud se rozhodnete ubytování zrušit, budete mít nárok na úplnou refundaci nebo v některých případech na poukaz. Zákazníci, kteří zaplatili zálohu za pobyt po 30. dubnu budou informováni s ohledem na vyvíjející se situaci.
Oficiální vyjádření společnosti Expedia

Hotels.com

Ze stránek dalšího z velkých rezervačních portálů se bohužel není možné nic dozvědět. O celosvětové pandemii koronavirem se zde nic nedočtete.

Hotel.cz

„Z důvodu státem vyhlášené karantény není možné vytvořit rezervace ubytování s příjezdem do 24. března 2020. Pro rezervace po tomto termínu vybírejte z nabídky ubytovacích zařízení nabízející možnost zrušení zdarma,“ uvádí Hotel.cz.

Chaty a chalupy

Chatyachalupy.cz momentálně stále přijímají nové objednávky na ubytování. Všechny pobyty v termínu od 16. března do 24. března 2020 jsou zrušeny, dle nařízení vlády. Všechny ostatní zakoupené pobyty mimo uvedené rozmezí lze absolvovat bez omezení.

Máte nové informace, vlastní zkušenost z rušením rezervace nebo dotazy? Napište je do komentářů.

Komentáře

Buďte první, kdo článek okomentuje.

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé

Přihlaste se nebo si vytvořte profil ve formuláři níže. Stačí napsat Váš komentář a zadat e-mailovou adresu pod kterou se chcete registrovat. Následně Vám pošleme na e-mail potvrzovací odkaz, kterým registraci dokončíte a vložený komentář se zveřejní.
    Odesláním formuláře jsem srozuměn(a) s informacemi o zpracování osobních údajů