Máte zrušený let u ČSA? Návod, jak přihlásit pohledávku

Máte zrušený let u ČSA? Návod, jak přihlásit pohledávku

Společnost České aerolinie a. s. (ČSA) podala 26. 2. 2021 Insolvenční návrh spojený s návrhem na povolení reorganizace, ve stejný den bylo zahájeno insolvenční řízení... Aktuálně se do insolvenčního řízení přihlásilo 3018 věřitelů.

Byl Váš let u ČSA zrušen a nedostali jste peníze zpět za letenku, voucher či "otevřenou" letenku, kterou neplánujete využít? Máte dvě možnosti...

Návod, jak získat peníze zpět

1. Podat přihlášku pohledávky

Na Městský soud v Praze, pracoviště Slezská 9, 120 00 Praha 2, Česká republika a to buď poštou, prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky soudu: snkabbm), e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu podatelna@msoud.pha.justice.cz.

Pozor lhůta je 2 měsíce od usnesení o úpadku, který byl vydán 10. 3. 2021. Máte tedy pár dní na podání přihlášky, nejpozději ji musíte podat 10. 5. 2021, jinak Vaše pohledávka propadne (pokud nevyužijete druhou možnost)...

Přihlášku můžete podat pouze v na předepsaném formuláři, který naleznete zde. Více informací na isir.justice.cz.

2. Směnit původní letenku ČSA na let Smartwings

Můžete se obrátit na společnost Smartwings a požádat o vystavení voucheru ve stejné hodnotě původní letenky. Žádosti jsou přijímány do 31. 7. 2021 a to na e-mailové adrese flights@smarwings.com, do žádosti přiložte:

  • letenka, doklad na doplňkové služby nebo voucher, který má být vyměněn za nový voucher společnosti Smartwings
  • potvrzení o platbě, plná moc či jiný doklad o oprávněnosti nakládat s dotčeným původním dokladem
  • čestné prohlášení, že letenka, doklad na doplňkové služby nebo voucher dosud nebyly využity ani vrácena jejich hodnota
  • případně další dokumenty dodatečně vyžádané společností Smartwings za účelem ověření oprávněnosti žádosti o vystavení nového voucheru

Platnost nového voucheru bude 12 měsíců ode dne vystavení s možností prodloužení o dalších 12 měsíců. Využít je můžete na nákup jakékoliv letenky či služby pouze přímo u společnosti Smartwings a výhradně v rámci sítě pravidelných letů Smartwings. Více informací naleznete v tiskové zprávě.

Otázkou zůstává, jestli se přihlásit do insolvenčního řízení, kde nemusí dojít k uspokojení všech pohledávek, nebo jít na "jistotu" a původní letenku proletět u Smartwings...

Komentáře

Buďte první, kdo článek okomentuje.

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé

Přihlaste se nebo si vytvořte profil ve formuláři níže. Stačí napsat Váš komentář a zadat e-mailovou adresu pod kterou se chcete registrovat. Následně Vám pošleme na e-mail potvrzovací odkaz, kterým registraci dokončíte a vložený komentář se zveřejní.
    Odesláním formuláře jsem srozuměn(a) s informacemi o zpracování osobních údajů