Koronavirus: Velký přehled vyjádření cestovních kanceláří a aerolinek. Jak budou postupovat?

Komentáře 43 komentářů
Koronavirus: Velký přehled vyjádření cestovních kanceláří a aerolinek. Jak budou postupovat?

Cestovní kanceláře až doteď účtovaly storno poplatky za zrušení zájezdů. Jak to bude nyní, když vláda zakázala vycestování českých občanů za hranice České republiky? S nařízením vlády začaly jednotlivé cestovní kanceláře a letecké společnosti reagovat a informovat své klienty o důsledcích, které toto nařízení přináší. Každá z nich k opatření přistupuje po svém a nabízí klientům rozdílné kompenzace s tím, že se v návaznosti na současný vývoj může situace každým dnem měnit. Podívejte se na souhrnný přehled všech vyjádření.

Cestovní kanceláře ani letecké společnosti to bohužel nemají v těchto chvílích vůbec jednoduché. Většina z nich teď aktuálně řeší bezpečný návrat desítek klientů pobývajících v zahraničí zpět do České republiky. Podpořte je, prosím, svou trpělivostí a důvěrouPřečtěte si, co aktuálně řeší a proč možná s vámi nekomunikují, jak byste si představovali.

Není důvod se obávat změnit termín odletu/odjezdu, všechny cestovní kanceláře jsou pojištěné proti úpadku. To znamená, že i v případě, že se CK dostane do potíží, o své peníze nepřijdete. Ministerstvo pro místní rozvoj doporučuje využít jako alternativu poukaz na zájezd, i na něj se vztahuje pojištění proti úpadku.

Z důvodů usnesení vlády ze dne 14. 3. 2020 jsou uzavřeny všechny pobočky cestovních kanceláří, ty se snaží vše vyřídit online a po telefonu.

Aktualizace

V dubnu byl přijat zákon Lex voucher, který upravuje vrácení peněz za zrušené zájezdy.

Od 25. května se konečně otevřou v ČR hotely a další zařízení.

Cestovní kanceláře

A.Ša

CK A.Ša ruší zájezdy do termálních lázní v Maďarsku až do 30. 4. 2020 a klientům nabízí změnu termínu. Pro termíny od 1. 5. 2020 platí zatím aktuální storno poplatky dle všeobecných podmínek. U zájezdů do Chorvatska je klientům účtován minimální storno 10 % až do 8. 5. 2020, případně dojde ke změně podle situace. Ostatní zájezdy v oficiálním vyjádření.
Oficiální prohlášení CK A.Ša

Adventura

U evropských autobusových zájezdů je prodloužena možnost zrušení zatím o 1 měsíc (z 90 dní na 61 dní před odjezdem). Při zrušení v této lhůtě platí pouze minimální základní odstupné.

U leteckých zájezdů bude předčasné zrušení řešeno jednotlivě, především s ohledem na zakoupené služby. O rušení celého zájezdu bude CK rozhodovat vždy nejpozději před uhrazením letenek a služeb v zahraničí.
Oficiální prohlášení CK Adventura

Aeolus

AEOLUS, řecká cestovní kancelář, s.r.o. podala 13. 3. 2020 návrh na zahájení insolvenčního řízení, více zde.

Afrodita

CK Afrodita ujišťuje klienty, že pokud se jejich zájezd neuskuteční, nabídne alternativní řešení nebo bude vracet peníze.
Oficiální prohlášení CK Afrodita

AGL Travel

CK AGL Travel prozatím nevydala oficiální prohlášení.
Aktuální informace

Alexandria

Cestovní kancelář Alexandria sleduje veškeré informace a je připravena reagovat na další vývoj. Prozatím nevydala žádné konkrétnější stanovisko.

Aktualizace 20. 3. 2020

Na zájezdy zakoupené na léto 2020 nabízí možnost bezplatné změny termínu do 30 dní před odjezdem. Je zde několik podmínek, více v prohlášení.

Nově CK Alexandria nabízí akci "Rozhodujte se bez rizika, v nejhorším případě vyděláte!", která se vztahuje na dříve i nově zakoupené zájezdy na léto 2020. Klient si může vybrat z těchto možností:

  1. Rozhodne-li se, že nejpozději 30 dní před odjezdem, že zájezd chce realizovat až v sezóně 2021, získá 125% hodnoty zaplacené částky na nákup zájezdu z nabídky CK Alexandria na léto 2021. Výběr termínu může odložit až do 31. 3. 2021.
  2. Realizovat zájezd dle smlouvy.
  3. Bezplatně změnit termín do 30 dní před odjezdem.
  4. Zrušit zájezd bez uvedení důvodu za minimální stornopoplatek ve výši 10% z ceny a to až 30 dní před odjezdem.

Oficiální vyjádření CK Alexandria

Alpina

CK Alpina bude kontaktovat všechny své klienty, kteří mají zakoupený zájezd z datem konání do 30. 4. 2020. Všechny zájezdy po tomto datu se prozatím neruší. Pokud se však rozhodnete stornovat pobyt s datem konání od 1. 5. do 30. 9. 2020, můžete tak učinit a bude vám vrácena plná výše složené zálohy. Alternativně cestovní kancelář nabízí převedení vaší zálohy na příští rok s 10% bonusem. Doporučuje však svým klientům ještě vyčkat, vaše zálohy jsou v bezpečí a nemusíte se bát, že byste o své peníze přišli.
Oficiální prohlášení CK Alpina

America Tours

CK America Tours kontaktuje klienty, kteří kvůli zákazu cestování nebo zrušení letu nemohou odcestovat a nabídne změnu termínu, případně vrácení peněz. Na zájezdy s termínem odletu do 20. 4. 2020 nabízí změnu termínu.
Oficiální prohlášení CK America Tours

Atis

Klienty s termínem pobytu během krizového stavu CK Atis kontaktovala a domluvila náhradní řešení. Pro ostatní termíny doporučuje případnou bezplatnou změnu termínu pobytu, případně změnu destinace, vystavení dárkového poukazu v hodnotě zakoupeného pobytu a v krajním případě zrušení pobytu podle aktuálních storno podmínek.
Oficiální prohlášení CK Atis

Atlantika

CK Atlantika kontaktuje klienty, kteří nemohli odcestovat na dovolenou s nabídkou alternativního termínu nebo vrácením peněz. S rušením letních zájezdů CK doporučuje vyčkat minimálně do doby 59 dní před odjezdem, kdy platí storno 10%.
Oficiální prohlášení CK Atlantika

Avetour

Cestovní kancelář Avetour oznámila, že veškeré zájezdy do 12. 4. 2020 nelze uskutečnit. Nikdo z klientů nepřijde o své finanční prostředky, které uhradil. CK intenzivně jedná s leteckými společnostmi, hoteliéry a dalšími subjekty o možných náhradních termínech cest, nebo případném dalším postupu.
Oficiální vyjádření CK AVETOUR

A-Z Tour

CK A-Z Tour upravuje podmínky storna prodloužením nejnižší hranice až do konečného rozhodnutí, zda se zájezd uskuteční. V případě, že dojde ke zrušení zájezdu, bude CK klienty informovat s individuálním řešením - nabídka změny termínu nebo zájezdu, případně vrácení peněz.
Oficiální prohlášení CK A-Z Tour

Blue Style

Cestovní kancelář Blue Style zatím nabízí možnost změny zájezdu za zvýhodněných podmínek. Zároveň dodává, že s ohledem na masivní poptávku po změnách termínů zájezdů bude nabízená služba poskytována do vyčerpání volných kapacit.
Oficiální prohlášení CK Blue Style

Brenna

Cestovní kancelář Brenna řeší každé storno individuálně s každým klientem. A odkazuje na své všeobecné podmínky účasti.

Canaria Travel

Od 13. 3. 2020 jsou zrušeny všechny odlety z Prahy na Kanárské ostrovy, neboť Kanárské ostrovy jsou součástí Španělského království. V následujících dnech budou vypraveny lety pouze za účelem návratu klientů CK Canaria Travel zpět do ČR.
Oficiální vyjádření CK Canaria Travel

Cekare

Cestovní kancelář CK Cekare zrušila všechny zájezdy do Francie a bude své klienty informovat písemně.
Oficiální vyjádření CK Cekare

Costa Cruises

Lodní společnost Costa Cruises oznámila, že pozastavuje plavby všech svých lodí do 3. 4. 2020. Většina lodí ukončí svou současnou plavbu, aby mohli hosté vystoupit a vrátit se do svého domova. Costa Cruises neprodleně informuje cestovní kanceláře a zákazníky, kteří se těšili na nalodění. Zákazníci obdrží voucher v plné hodnotě plavby.
Oficiální vyjádření lodní společnosti Costa Cruises

Czech Sport Travel

Czech Sport Travel analyzuje situaci pro akce v období 12. 3. do 11. 4. 2020, jakmile bude mít jednoznačné právní stanovisko, bude klienty informovat. Žádá klienty o trpělivost, protože pořadatelé akcí prozatím zaplacené vstupné nevrací. Stejně tomu tak je i v případě zrušených akcí po 12. 4. 2020. K ostatním akcím, které se mají konat, přistupuje CK standardně a v případě odstoupení ze strany klienta, musí účtovat storno.
Oficiální vyjádření Czech Sport Travel

Čebus

Na stránkách je pouze zveřejněné oficiální stanovisko AČCKA.

Čedok

Cestovní kancelář Čedok nabízí bezplatnou změnu zájezdu za těchto podmínek: změnu zájezdu ZDARMA je možné provést pouze jednou, možnost změny ZDARMA platí pro rezervace vytvořené v období 20. 02. – 31. 03. 2020 a s termínem odletu/odjezdu v rozmezí 05. 04. 2020 – 31. 10. 2020, možnost změny ZDARMA se týká leteckých pobytových zájezdů ze sezóny Zima 2019/2020 a Léto 2020 + zájezdů vlastní dopravou (nelze využít na zájezdy v ČR a poznávací zájezdy) a nelze změnit ani například letecký pobytový zájezd za zájezd v ČR apod., změnu zájezdu ZDARMA lze provést maximálně do 21 dní před odjezdem na daný zájezd, délka pobytu nového zájezdu musí odpovídat délce původního zájezdu, nebo být delší, zvýhodněné parkování a jiné benefity mohou klienti čerpat za stejné ceny jako v době původní rezervace, pro nový zájezd vždy platí cena, platná ke dni změny.

Možnost zrušení zájezdu: pro zájezdy objednané v období od 09. 3. 2020 do 31. 3. 2020, nově nabízí možnost odstoupení od smlouvy až do 21 dnů před odjezdem za minimální storno poplatek ve výši 1 500,– Kč/osoba, možnost zrušení zájezdu za minimální storno poplatek se týká leteckých pobytových zájezdů ze sezóny Zima 2019/2020 a Léto 2020 + zájezdů vlastní dopravou (nelze využít na zájezdy v ČR a poznávací zájezdy).
Oficiální vyjádření CK Čedok

České kormidlo

Cestovní kancelář České kormidlo nabízí záruku vrácení peněz na rezervace vytvořené od 11. 3. 2020 a lze ji uplatnit 14 až 7 dní před odjezdem na dovolenou v případě, že v té době bude oblast s cílovou destinací nedoporučena vládou ČR (7 a méně dní před odjezdem platí běžné storno podmínky). Záruka vrácení peněz platí rovněž na všechny rezervace letní dovolené v Itálii a vybrané nabídky v Chorvatsku. V případě, že vláda vydá prohlášení, ve kterém nedoporučí cestovat do oblasti, kde leží cílová destinace vaší dovolené, můžete svůj zájezd stornovat 14 až 7 dní před odjezdem a CK České kormidlo vám vrátí peníze nebo zdarma změní zájezd – nad rámec svých smluvních povinností.
Oficiální vyjádření CK České kormidlo

Datour

Doporučuje klientům, kteří mají zakoupený pobyt do 11. 4. 2020, aby kontaktovali CK Datour.
Oficiální vyjádření CK Datour

Delfín travel

Všechny klienty, kteří mají zakoupený zájezd v období od 12. 3. do 10. 4. 2020 bude CK postupně informovat o možnosti případného přesunu zájezdu na podzimní termíny. Zájezdů s odlety po 10. 4. 2020 se doposud žádné změny netýkají. V případě, že se tato situace změní, budeme vás CK neprodleně informovat.
Oficiální prohlášení CK Delfín travel

Dovolena.cz

Aktuálně řeší jak s českými, tak německými CK jakým způsobem budou zájezdy vypořádány. Pokud máte zajištěnu dovolenou po 20. březnu, není nutné je kontaktovat, s informacemi se vám ozvou sami.

Jestliže v současné době řešíte dopravu z Vídně do České republiky, přečtěte si následující informace.

Aktualizace 20. 3. 2020

V přehledu naleznete změny a storna pro konkrétní cestovní kanceláře, např. CK Alltours, CK Attika Reisen, CK DERTOUR, CK FTI, CK TUI a další.
Oficiální vyjádření společnosti Student Agency

Energotour

CK ENERGOTOUR řeší storna dle platných Všeobecných obchodních podmínek, s každým klientem jednáme individuálně. Zároveň sledujeme vývoj situace, která je zcela bezprecedentní, a čekáme na oficiální stanovisko vlády, respektive Ministerstva pro místní rozvoj, a na zákonné ukotvení celé situace. Z nařízení vlády a Ministerstva zdravotnictví je provozovna do odvolání uzavřena, klientům jsme k disposici prostřednictvím e-mailu.

ETI

Zákazníci cestovní kanceláře Eti mají možnost bezplatně změnit termín zájezdu nebo požádat o bezplatné storno zájezdu v termínech od 13. 3. – 27. 3. 2020. Všichni klienti budou postupně informováni pomocí e-mailu.

Aktualizace 20. 3. 2020

CK ETI nabízí voucher v hodnotě 120% z ceny zakoupeného zájezdu, který klient může použít na pozdější termín. Akce se vztahuje na klienty, kteří mají zakoupený zájezd:

  • s odletem do 30. 4. 2020 z Bratislavy
  • s odletem do 31. 3. 2020 mimo Slovensko a do 12. 4. 2020 z Prahy

Oficiální vyjádření CK ETI

Exim Tours

Od 16. 3. 2020 jsou zrušeny zájezdy pořádané cestovní kanceláří EXIM Tours a.s, a to do 22. 3. 2020 (tento termín bude upřesňován v závislosti na dalších informacích, které budou konkretizovat přijatá opatření). Zájezdy do destinací Egypt, Zanzibar, Keňa, Kapverdské ostrovy a Senegal jsou zrušeny již od 14. 3. 2020. Klientům je nabídnuta změna termínu, případně vrácení peněz.

Na zájezdy zakoupené v období od 5. 3. do 31. 3. 2020 navíc získáte možnost změny zájezdu zcela ZDARMA a to až do 21 dne před odletem. Klienti, kteří si zarezervovali zájezd v tomto období, si mohou prodloužit možnost stornování zájezdu. Můžete stornovat svůj zájezd až do 21 dne před odletem a to za storno poplatek pouhých 1 500 Kč za osobu.

Klienty, kteří mají odlétat po 22. 3. 2020, bude CK informovat, jakmile budou k dispozici upřesněné informace.
Oficiální prohlášení CK Exim Tours + dodatek

Aktualizace 22. 5. 2020

Zájezdy v termínu květen až srpen jsou zrušené, klienti obdrží voucher, více zde.

FIRO-tour

Oficiální prohlášení ohledně současných dovolených nebylo zatím vydáno. Do 30. 4. 2020 nabízí CK FIRO-tour akci s možností zrušení zájezdů do 21 dnů před odjezdem za poplatek 1 500 Kč/osoba. Tato nabídka se vztahuje na vybrané země a platí pro zájezdy, které se uskuteční v době od 1. 5. do 31. 10. 2020. Společně s tím mají klienti možnost bezplatně do 21 dnů před odjezdem změnit termín zájezdu.
Informace ke koupi zájezdů od CK FIRO-tour

Fischer

V případě, že máte zakoupený zájezd od 13. 3. do 22. 3, prodejci CK vás budou brzy kontaktovat. CK Fischer nabízí změnu termínu a případně i destinace za zvýhodněných podmínek, nebo vrácení peněz za zájezd. Prodejci postupují dle data vašeho zájezdu od nejbližších termínů po pozdější, vyčkejte proto na kontaktování přímo prodejcem.
Oficiální prohlášení CK Fischer

Aktualizace 20. 3. 2020

Pro nové rezervace učiněné v období od 5. 3. do 31. 3. 2020 nabízí, v rámci akce dovolená bez obav, bezplatnou změnu zájezdu do 21 dní před odletem nebo jeho zrušení za 1 500 Kč/osoba.

Aktualizace 22. 5. 2020

Zájezdy v termínu květen až srpen jsou zrušené, klienti obdrží voucher, více zde.

Floria

Cestovní kancelář Floria ruší zájezdy a jednodenní výlety mimo území ČR v období do minimálně 1. 4. 2020. Ohledně letních pobytů plánovaných na léto 2020 se prozatím nic nemění a jsou nadále plánovány. Konání dalších zájezdů může být zváženo dle vývoje rozšíření onemocnění.
Oficiální vyjádření CK Floria

Geops

CK bude postupně kontaktovat klienty, kteří mají termín zájezdu v době Velikonoc. Ostatní prosí o trpělivost.
Oficiální vyjádření Geops

Globtour

Žádá klienty, aby vyčkali na další vývoj situace do konce dubna. Přislíbila, že umožní změny termínů odjezdu zdarma.
Oficiální vyjádření Globtour

Go2

Rezervujte si dovolenou bez zálohy. Vyberte si poznávací zájezd s průvodcem do Asie, Ameriky, Austrálie a NZ již nyní. Vaše místo na zájezdu vám CK Go2 obratem potvrdí. Teprve po opadnutí koronaviru a uklidnění situace, se vám prodejci cestovní kanceláře ozvou k zaplacení zálohy za vaši dovolenou.
Oficiální vyjádření CK Go2 + dodatek

Greece Tours

Vzhledem k tomu, že v Řecku nedochází k ohrožení zdraví, není žádný důvod ke stornování zakoupených zájezdů. Výše storno poplatků vychází zpravidla z doby zbývající do doby odletu. Hranice nejnižšího storno poplatku posunuje CK Greece Tours ze 45 na 30 dní před odjezdem nebo odletem. 

Máte tak dostatek času vyčkat na vývoj situace. Budete-li chtít změnit termín, rádi vám v individuálních případech vyjdou vstříc a vyhoví žádosti o změnu bez poplatku, dle aktuální dostupnosti letenek a ubytování. V těchto případech dojde i k bezplatnému převedení případného připojištění.
Oficiální vyjádření CK Greece Tours

Aktualizace 20. 3. 2020

Dle vyjádření na Facebooku vyjdou rádi klientům vstříc při změnách termínu. Změna je do 30. 4. 2020 bez poplatku a je závislá na dostupnosti letenek a ubytování.

Hoška Tour

Při zájezdech je do doby 45 dnů do odjezdu poplatek storna pouze 10 % z ceny zájezdu. Vzhledem k této lhůtě CK Hoška Tour doporučuje u zájezdů v letních měsících ještě vyčkat na vývoj situace.
Oficiální vyjádření CK Hoška Tour

Cherry Tour

Cestovní kancelář Cherry Tour vyhodnocuje celou situaci se svými právními poradci a dodává, že výsledek zatím není vzhledem ke komplikovanosti situace k dispozici.
Oficiální vyjádření CK Cherry Tour

Inex

Pro nové rezervace v období od 11. 3. do 12. 4. 2020 (nebo do odvolání), které budou realizované do 30. 9. 2020, nabízí storno bez udání důvodu zdarma (nabídka končí nejdéle 14 dnů před nástupem na dovolenou, nejpozději lze uplatnit do 11. 5. 2020, následně platí storno podle všeobecných podmínek).
Oficiální vyjádření CK Inex

Intertrans

Veškerá finanční vypořádání a škody spojené s usnesením Vlády ČR ze dne 12. 3. 2020 bude cestovní kancelář Intertrans řešit s vládou ČR a jednotlivými ministerstvy. Klienty s platnou smlouvou o zájezdu a termínem uskutečnění zájezdu do 12. 4. 2020 bude kontaktovat ohledně dalšího postupu emailem.

Aktualizace 20. 3. 2020

Postupně řeší klienty s termíny odjezdu do 10. 4. 2020 a vypořádání s partnery za nevyužité služby (skipasy, ubytování, stravování, půjčení lyží, vstupy) ve prospěch klientů. CK prosí o trpělivost, všechny klienty s termínem odjezdu do 10. 4. 2020 budou písemně informovat. Zájezdy s termínem odjezdu od 11. 4. 2020 se zatím vztahují Všeobecné podmínky cestovní kanceláře.
Oficiální vyjádření CK Intertrans

Invia

Pokud máte zakoupený zájezd s datem nástupu do 31. 3. 2020, prodejci se vám ozvou maximálně jeden den před plánovaným datem odletu. Máte-li zakoupený zájezd s odletem po 31. 3. 2020, vyplňte krátký formulář uvedený pod nejčastějšími dotazy klientů. Celkové řešení je na dohodě s pořádající cestovní kanceláří.
Oficiální vyjádření CA Invia

Iríny Tours

Dotazy řeší individuálně, obraťte se na CK telefonicky nebo emailem.
Oficiální vyjádření Iríny Tours

Italieonline

Cestovní kancelář Italieonline nabízí všem klientům od 6. 3. 2020 možnost pojištění proti stornu kvůli koronaviru. Na zájezdy zakoupené před uvedeným datem nelze nabídku využít. Všechny zájezdy označené „Pojištění koronavirus 100 % zpět“ lze bezplatně zrušit až 33 dní před odjezdem na dovolenou. Podmínkou je uhrazení
50 % celkové částky zájezdu. Pokud zažádáte v této lhůtě o zrušení dovolené, cestovní kancelář vám vyplatí zpět celou uhrazenou částku. Pro případ, že byste se obávali zrušení v době kratší než 33 dní do odjezdu, doporučuje CK Italieonline zřídit i pojištění storna.

Aktualizace 20. 3. 2020

CK Italieonline jedná s italskými partnery o prodloužení splatností doplatků do konce dubna, klienty bude informovat e-mailem. V případě, že do cílové destinace nebude možné cestovat (karanténa nebo zákaz cestování), bude CK s klienty řešit změnu termínu, destinace, případně poukaz na dovolenou nebo vrácení platby.
Oficiální vyjádření CK Italieonline

Kartago Tours

CK Kartago Tours posouvá splatnost zálohy (minimálně 30%) z 31. 3. 2020 na 30. 4. 2020. Prodlužuje také bezplatnou změnu termínu a destinace také na 30. 4. 2020. Základní storno pro zájezdy s termínem odjezdu do 1. 7. 2020 prodlužuje na 30 dní před odjezdem. Zájezdy s termínem odjezdu po 1. 7. 2020 aktuálně mají storno beze změny, tedy 60 dní před odletem.
Oficiální prohlášení CK Kartago Tours

KM Travel

Vyzývají klienty, kteří objednanou letní dovolenou u moře, aby vyčkali do druhé poloviny dubna. Pokud i v létě nebude situace v cílových destinacích bezpečná, zruší pobyt ze strany CK a nabídnou alternativně jiné místo nebo termín. Pro termíny s odjezdem do 20. 06. 2020 CK posouvá termín odstoupení od smlouvy z 60 dní na 1 měsíc (storno 1 000 Kč). Pro termíny s odjezdem do 21. 06. 2020 CK posouvá termín odstoupení od smlouvy z 60 dní na 40 dní (storno 1 000 Kč).
Oficiální prohlášení CK KM Travel

Kovotour Plus, Viamare, Vítkovice Tours, VTT

Travel Family nabízí až do konce dubna 2020 bezplatnou změnu zájezdu za těchto podmínek: změnu lze provést pouze jednou, platí pro všechny rezervace na sezónu 2020, případný rozdíl ceny je nutné uhradit v plné výši, zájezd lze vyměnit za jiný zájezd z nabídky rodiny Travel Family, zvýhodněné parkování a jiné benefity mohou klienti čerpat za stejné ceny jako v době původní rezervace.

Aktualizace 20. 3. 2020

Bezplatná změna až 21 dní před odjezdem se vztahuje na všechny zájezdy zakoupené na sezónu 2020.
Oficiální vyjádření CK Vítkovice Tours , Oficiální vyjádření CK Viamare, Oficiální vyjádření CK VTT, Oficiální vyjádření CK Kovotour Plus

Krasim Tour

Posouvá termín druhé splátky na 30. 4. 2020 a nabízí u objednaných zájezdů od 1. 3. 2020 možnost storna do konce dubna 2020 bez poplatků.
Oficiální vyjádření CK Krasim Tour

Melissa Travel

CK Melissa Travel vydala 23.3. vyjádření, kde doporučuje vyčkat na další vývoj situace. Pokud bude platit zákaz vycestování, měla by CK v případě odstoupení od smlouvy peníze vrátit. Pokud nyní klient odstoupí od smlouvy u pozdějšího termínu (např. letní dovolená), bude mu účtováno storno. V případě, že klient nemá doplacenou druhou zálohu, CK navrhuje dvě varianty:

  1. doplatit druhou zálohu a vyčkat, jak se situace vyvine
  2. stornovat zájezd a doplatit platbu do výše stornopoplatku

Oficiální vyjádření CK Melissa Travel

Metal

Veškeré zájezdy s odjezdy do 10. 4. 2020 se nekonají. Peníze, které jste vynaložili na váš zájezd, zůstanou u CK Metal ponechány v úschově formou poukazu s platností do 30. 11. 2020. Poukaz ve stejné hodnotě samozřejmě můžete využít na zájezdy s odjezdem i v roce 2021 a uplatnit jej na libovolný zájezd (poznávací, pobytový, wellness). Jiná varianta není možná. Poukaz nelze vyměnit za peníze.
Oficiální vyjádření CK Metal

Nev-dama

V souvislosti se zákazem cestování českých občanů do vybraných evropských zemí, mezi kterými je i Itálie, Rakousko, Francie, Švýcarsko a Německo, dostanou klienti za své zájezdy své peníze zpět. V první fází bude CK Nev-dama kontaktovat klienty, kteří měli do zmíněných zemí odcestovat v nejbližších dnech, poté bude postupovat k pozdějším termínům.
Oficiální vyjádření CK Nev-dama

Ocean

Cestovní kancelář Ocean ruší všechny autobusové, letecké zájezdy a zájezdy vlastní dopravou na vyjmenovaná riziková území po celou dobu trvání nařízení od 12. 3. do 10. 4. 2020. Zájezdy pořádané CK Ocean s počátkem po ukončení opatření se v současné chvíli nemění. V případě, že se vašeho zájezdu týká doba omezení, sledujte vaše e-mailové adresy, kde budete informováni.
Oficiální vyjádření CK OCEAN

Orex Travel

Orex Travel nabízí klientům storno voucher:

  • na zakoupené květnové termíny nabízí změnu destinace, hotelu nebo termínu v rámci roku 2020 zdarma + 500 Kč slevu na nový termín dovolené
  • na zakoupené termíny červen až říjen nabízí změnu destinace, hotelu nebo termínu v rámci roku 2020 zdarma
  • pro nově zarezervované zájezdy v období 10. 3. až 30. 4. 2020 nabízí základní storno zájezdu 60 dní před odletem zcela zdarma

Oficiální prohlášení CK Orex Travel

Pantour

CK Pantour nabízí na zájezdy zakoupené od 3. 3. 2020 do 31. 3. 2020 změnu destinace, hotelu a termínu zdarma, zároveň garantuje maximálního storna 10% (změna nebo storno musí být provedeno do 30. 4. 2020).
Oficiální prohlášení CK Pantour

Radynacestu

Všechny zákazníky, kteří mají zakoupený zájezd s odjezdem do 12. 4. 2020 nyní CK Radynacestu kontaktuje telefonicky či e-mailem s návrhem řešení. Pokud se to týká právě vás, sledujte tak své e-mailové schránky kvůli dalším informacím. Pro všechny zájezdy, které nyní lze zakoupit, platí možnost bezplatného storna či změny termínu po dobu 30 dní od provedení rezervace.
Oficiální vyjádření CK Radynacestu

Rainbow tours CZ

Není důvod rušit již zakoupené zájezdy nebo se obávat zakoupení nové dovolené. Jelikož všechny zájezdy na Léto 2020 zakoupené v předprodeji (First Minute nebo Second Minute) obsahují službu Bezplatné Změny Rezervace Standard, která umožňuje změnu zájezdu do 45 dní před odletem. Od 26. 2. 2020 je do každé nové rezervace na Léto 2020 zdarma dodána služba Bezplatné Změny Rezervace Komfort, která umožňuje změnu zájezdu do 30 dní před odletem.

Odlety od 29. 3. 2020 jsou zatím beze změn (v případě, že budou vyhlášena nová nařízení, budou dodrženy platné postupy a předpisy). Cestovní kancelář Rainbow tours CZ momentálně čeká na formální a právní úpravy týkající se zrušených zájezdů, prozatím tedy neřeší storno poplatky a vrácení peněz.
Oficiální vyjádření CK Rainbow tours CZ + dodatek

Redok

CK Redok vydala prohlášení, že připravuje opatření k termínům s odjezdem do 13.4.2020. Klienty bude kontaktovat.
Oficiální vyjádření CK Redok

Sardegna Travel

CK Sardegna Travel domlouvá nové storno podmínky pro vaši cestu. V drtivé většině případů je tedy možné zrušit zájezd za nynější storno poplatek (1 000 Kč/osoba) až do 15 dní před odjezdem. Toto opatření je zavedeno právě proto, abyste mohli vyčkat na vývoj situace a rozhodnout se, zda vycestovat až na základě aktuálních informací a ne předběžných hypotéz, které se každý den mění.
Oficiální vyjádření CK Sardegna Travel

Travel 2002

CK TRAVEL 2002 řeší storna dle svých Všeobecných obchodních podmínek. Vývoj této bezprecedentní situace, se kterou jsme se v historii nikdy nesetkali, bedlivě sledujeme a jakmile budeme mít jednoznačné právní stanovisko potvrzené vládou, budeme klienty informovat. Na základě opatření vlády jsou naše provozovny do odvolání uzavřeny, v případě potřeby nás kontaktujte pouze e-mailem. Děkujeme za pochopení.

Víkend

Cestovní kancelář v současné době pracuje na vrácení peněz za zrušené zájezdy a zabývá se vyřizováním stornopoplatků. Informace o vyřízení zasílá e-mailem.
Oficiální vyjádření CK Víkend

Letecké společnosti

Ryanair

Od 13. března do 31. března upustí letecká společnost Ryanair od poplatku za změnu letu. Tato politika se vztahuje na všechny stávající i nové rezervace. Při změně letu musí zákaznicí doplatit rozdíl v ceně letenek. To se netýká zákazníků postižených zrušením letu, protože mají nárok na vrácení peněz nebo volný přesun na alternativní let společnosti Ryanair.
Oficiální prohlášení společnosti Ryanair

EasyJet

Letecká společnost EasyJet upustí od poplatku za změnu letu. Tato politika se vztahuje na všechny stávající i nové rezervace. Při změně letu (vyšší ceně) musí zákaznicí doplatit rozdíl v ceně letenek.
Oficiální prohlášení společnosti EasyJet

Smartwings a České aerolinie

Letecké společnosti ČSA a Smartwings umožňují bezplatnou změnu termínů cesty, jak u stávajících, tak i nových individuálních rezervací. Nová pravidla se vztahují na letenky vystavené do 31. března 2020 pro cesty od 13. března 2020 do 30. června 2020 v rámci celé sítě linek Smartwings a ČSA. Letenky je možné bez poplatku změnit na pozdější lety s termínem návratu do 31. prosince 2020. Při změně letu musí zákaznicí doplatit rozdíl v ceně letenek.
Oficiální prohlášení společností Smartwings a ČSA

Lufthansa

Letecká společnost Lufthansa oznámila, že kvůli koronaviru zrušila více než 23 000 letů do 24. dubna. Pro zákazníky, kteří si zakoupili letenky do 12. 3. 2020 s odletem nejpozději 30. 4. 2020 nabízí společnost bezplatnou změnu termínu či možnost zrušit let a získat peníze za letenku zpět. Pokud se rozhodnete pro změnu termínu odletu, můžete se rozhodnout až do 1. 6. 2020. Nově vybraný termín odletu musí být zvolen po dobu platnosti letenky, nebo do konce roku 2020.
Oficiální prohlášení společnosti Lufthansa

KLM Royal Dutch Airlines

KLM Royal Dutch Airlines v souvislosti s koronavirovou nákazou nabízí bezplatnou změnu rezervace na jiný termín, a to pro letenky zakoupené před 31. 3. 2020 s datem odletu od 4. 4. do 31. 5. 2020. Letenky lze přebookovat maximálně na termín do 31. 5. 2020. Pokud chcete posunout let na termín po tomto datu, společnost KLM Airlines vám nabídne voucher, který lze pro pozdější nákup letenek uplatnit (voucher nelze proplatit).
Oficiální prohlášení společnosti KLM

Air France

Lidé, kteří si již rezervovali letenky s platnoostí před 31. 3. 2020 u společnosti Air France, mají možnost změny data odletu maximálně do 31. 5. 2020. Stejné podmínky platí i pro nové rezervace provedené do 31. 3. 2020. Pokud chcete zrušit let, který se má uskutečnit v termínu od 3. 3. do 31. 5. 2020, můžete tak učinit online a zažádat o vrácení zaplacené částky za letenky. Zažádat můžete maximálně do 31. 3. 2020.
Oficiální prohlášení společnosti Air France

Aeroflot

Společnost Aeroflot nabízí svým zákazníkům, kteří měli zakoupené letenky do 20. 3. 2020 mohou bezplatně zažádat o změnu termínu letu či vrácení peněz za letenku, a to nejpozději do 30. 4. 2020. Pasažéři, kteří si zakoupí letenku 21. 3. 2020 a později, mohou také zažádat o změnu termínu či vrácení peněz nejpozději do dne odletu na zakoupené letence.
Oficiální prohlášení společnosti Aeroflot

Qatar Airways

I se společností Qatar Airways lze bezplatně zažádat o vrácení peněz za zakoupenou letenku, či možnost změny data odletu. Omezení na konkrétní datum ve svém prohlášení neuvádějí. Veškeré změny lze provádět online na stránkách Qatar Airways.
Oficiální prohlášení společnosti Qatar Airways

Volotea

Pasažéři, kterých se týká zrušení letu v důsledku koronaviru, budou společností Volotea informováni prostřednictvím SMS, či e-mailu. Bezplatná změna data odletu je umožněna zákazníkům, kteří si koupili letenku od 11. 3. do 6. 4. 2020 s odletem nejpozději 15. 6. 2020. Bezplatné zrušení letu je možné pouze pro pasažéry, kteří využívají tarifu Flex.
Oficiální prohlášení společnosti Volotea

Vueling

Všichni pasažéři, kterých se současná situace týká a dotkla se jejich plánovaného letu, budou společností Vueling kontaktování e-mailem a bude jim dána možnost zrušit let či pozměnit . Společnost vyzývá pasažéry, aby si svoje lety rušili či měnili online prostřednictvím sekce „Manage your booking“, kde také najdou všechny potřebné informace.
Oficiální prohlášení společnosti Vueling

Delta Air Lines

Bezplatná změna data odletu je umožněna všem, kteří si zakoupili u společnosti Delta Air Lines letenku 9. 3. 2020 nebo dříve s datem odletu od 1. 3. do 30. 4. 2020. Nový termín letu musí být vybrán nejpozději do data původního odletu, nebo do konce roku 2020 (podle toho, co nastane dříve). Pokud se rozhodnete pro zrušení letu, získáte náhradu v podobě „kreditů“ pro nákup jiných letenek od této společnosti. Platnost kreditů je jeden rok od data zakoupení původní letenky.
Oficiální prohlášení společnosti Delta Air Lines

British Airways

Se společností British Airways máte možnost bezplatně změnit termín odletu i cílovou destinaci pro všechny aktuálně zakoupené letenky i na letenky, které zakoupíte v období od 3. 3. do 31. 5. 2020. Pokud zrušíte váš let, nebo se rozhodnete změnit cílovou destinaci, obdržíte místo peněžní kompenzace voucher, který lze využít při dalším nákupu letenek.
Oficiální prohlášení společnosti British Airways

Qantas

Svým pasažérům nabízí společnost Qantas možnost bezplatné změny rezervace všech letenek, které byly zakoupeny od 10. 3. do 31. 3. 2020 s odletem nejpozději 30. 6. 2020. Rezervaci je potřeba provést nejpozději 3 dny před datem odletu a nejzazší datum nového odletu je 30. 6. 2020.
Oficiální prohlášení společnosti Qantas

Ethiopian Airlines

Změna termínu odletu s Ethiopian Airlines je možná zdarma pro všechny letenky zakoupené od 1. 3. do 30. 6. 2020. Rozdíl v ceně nové letenky musí být doplacen. Pokud se rozhodnete zrušit zakoupený let v uvedeném období, obdržíte voucher v hodnotě letenky, který můžete využít pro nákup letenek u Ethiopian Airlines.
Oficiální prohlášení společnosti Ethiopian Airlines

Cayman Airways

Jestliže jste si zakoupili letenky od společnosti Cayman Airways, můžete si zdarma změnit termín odletu. Při zakoupení letenek před 2. 3. 2020 s odletem v období od 2. 3. do 30. 6. 2020 máte právo na bezplatnou změnu a zároveň i vrácení plné ceny letenek, pokud se rozhodnete let zrušit. Pro letenky zakoupené od 3. 3. do 31. 3. 2020 platí také bezplatná možnost změny termínu odletu, nikoliv však možnost zrušení bez dalších poplatků.
Oficiální prohlášení společnosti Cayman Airways

Malaysia Airlines

I společnost Malaysia Airlines umožňuje bezplatné změny letenek. Jednotlivá pravidla a omezení se však liší podle toho, na kterou trasu máte vaši letenku zakoupenou. Pro podrobnější informace se podívejte do oficiálního prohlášení.
Oficiální prohlášení společnosti Malaysia Airlines

United Airlines

Při zakoupení letenek u společnosti United Airlines v období od 3. 3. do 31. 4. 2020 vám vzniká právo bezplatně změnit termín odletu, a to po dobu následujících 12 měsíců. Stejné podmínky platí pro zákazníky, kteří zakoupili svoje letenky před 3. 3. 2020 s datem odletu od 9. 3. do 30. 5. 2020.
Oficiální prohlášení společnosti United Airlines

Vietnam Airlines

V závislosti na cílové destinaci a místě odletu aplikuje společnost Vietnam Airlines rozdílnou politiku co se týče bezplatné změny či zrušení letu. V drtivé většině však jsou změny a zrušení bezplatné, pro konkrétní informace se podívejte do pravidel společnosti.
Oficiální prohlášení společnosti Vietnam Airlines

Virgin Australia

Všichni cestující, kteří mají koupené letenky u společnosti Virgin Australia s termínem odletu od 10. 3. do 30. 6. 2020 mají možnost zdarma změnit datum odletu i cílovou destinaci. Případné rozdíly v ceně letenky je nutné doplatit.
Oficiální prohlášení společnosti Virgin Australia

Philippine Airlines

Všichni zákazníci Philippine Airlines dostanou možnost bezplatné změny data odletu, či plné vrácení ceny letenky. Konkrétní podmínky se však liší podle toho, do které země cestujete. Pro podrobné informace se podívejte do oficiálního prohlášení.
Oficiální prohlášení společnosti Philippine Airlines

Emirates

Společnost Emirates nabízí svým zákazníkům bezplatné změny termínu odletu pro všechny letenky zakoupené před 31. 3. 2020 včetně. Pokud využíváte program Emirates Skyward, obdržíte bonusové míle a zároveň jsou v současné době snížené požadavky na jednotlivé statusy bonusového programu. Bezplatné změny a vrácení peněz za zakoupené letenky se vztahuje na všechny letenky s datem odletu do 31. 3. 2020. Přebookování je pak povoleno až do 30. 6. 2020.
Oficiální prohlášení společnosti Emirates

Air Canada

Air Canada také přichází s bezplatnou možností změny termínu odletu a zrušením letu výměnou za voucher pro pozdější nákup letenek. Všichni, kdo zakoupili své letenky před 4. 3. 2020 s datem odletu do 30. 4. 2020 tuto možnost automaticky získávají. V případě, že nově zvolený let je dražší, je opět potřeba rozdíl v ceně doplatit.
Oficiální prohlášení společnosti Air Canada

China Airlines

Cestující společnosti China Airlines v drtivé většině případů vrací peníze za letenky bez dalších poplatků. Ve všech případech lze bezplatně změnit datum odletu. Jednotlivé podmínky se liší podle cílové destinace/kontinentu. Pro podrobné informace se podívejte na oficiální prohlášení.
Oficiální prohlášení společnosti China Airlines

Iberia Airlines

Letecká společnost Iberia Airlines umožňuje změnu letů či proplacení zrušení formou voucheru pro všechny letenky zakoupené před 11. 3. 2020 s datem odletu od 1. 3. do 30. 5. 2020. Nově zvolený termín odletu musí být vybrán nejpozději na 30. 11. 2020 (s několika výjimkami, viz oficiální prohlášení). Pokud zvolíte zrušení a obdržíte voucher, jeho platnost je do konce roku 2020.
Oficiální prohlášení společnosti Iberia Airlines

Turkish Airlines

S Turkish Airlines můžete zdarma změnit termín odletu u letenek zakoupených před 31. 3. 2020 s datem odletu až do konce roku 2020. Jestliže zrušíte kompletně zrušíte letenku, bude vám poskytnuta tzv. otevřená letenka, což je voucher, který můžete využít při pozdějším nákupu letenek u Turkish Airlines. Uvedené podmínky se nevztahují na vnitrostátní lety v rámci Turecka.
Oficiální vyjádření společnosti Turkish Airlines

WestJet

Všechny letenky zakoupené u společnosti WestJet před 3. 3. 2020 s odletem do 30. 4. 2020 lze bezplatně zrušit nebo přebookovat na jiné datum, a to nejpozději 2 hodiny před odletem. Všechny nově zakoupené letenky v období od 3. 3. do 31. 3. 2020 lze jednou bezplatně přerezervovat na jiný termín nejpozději 24 hodin před odletem.
Oficiální vyjádření společnosti WestJet

Wizz Air

Dle dostupných informací od společnosti Wizz Air je možné získat peníze zpět za zakoupené letenky pouze v případě, kdy sama společnost pro danou zemi lety zrušila. Zákazníci, kterých se zrušení dotklo, by měli být kontaktováni e-mailem. Další možností, jak zjistit případné zrušení vašeho letu, je přes zákaznickou sekci na stránkách společnosti. Jako kompenzaci za zrušené lety nabízí společnost kredity ve výši 120 % původní ceny letenky pro další nákup letenek a produktů aerolinek, nebo vrácení peněz v plné výši s tím, že může nastat delší čekací doba, než se vám vaše peníze vrátí.
Oficiální oznámení společnosti Wizz Air

Swiss International Air Lines

Společnost Swiss International Air Lines nabízí bezplatné přebookování letenek, které byly zakoupeny před 12. 3. 2020 s termínem odletu do 30. 4. 2020. Nový termín si můžete vybrat nejpozději na konec roku 2020 a samotnou změnu je potřeba provést nejpozději 1. 6. 2020. Jestliže vám společnost sama zrušila let, máte automaticky právo na vrácení plné výše ceny letenek, v opačném případě se na storno vztahují běžné podmínky společnosti.
Oficiální prohlášení společnosti Swiss International Air Lines

TAP Portugal

Společnost TAP Portugal nabízí bezplatnou změnu data odletu pro všechny rezervace vytvořené v období od 8. 3. do 31. 3. 2020. Prozatím vydala společnost pro všechny odlety po 31. 3. 2020 doporučení vyčkat na to, jak se bude dále situace vyvíjet. Zákazníci, kteří si koupili letenky před 8. 3. 2020 s odletem do 31. 3. 2020 mají možnost bezplatně změnit datum odletu, a to nejpozději 21 dní před odletem. Nový termín odletu si zákazník musí vybrat nejpozději na datum 31. 12. 2020.
Oficiální prohlášení společnosti TAP Portugal

Zrušený let. Na co máte nyní nárok?

V současné době není možné získat nárok na peněžní kompenzaci za zrušení letu například prostřednictvím služeb ClaimCloud nebo Vaše nároky. Jelikož nejsou splněny všechny podmínky, které musí nastat, aby bylo možné kompenzaci po letecké společnosti vymáhat. Jestliže vám byl zrušen let, máte v tomto případě nárok pouze na vrácení ceny letenky za neuskutečněný let. Případně máte možnost nárokovat vzniklé škody na cestovním pojištění, pokud toto pojištění pokrývá a není ve výlukách daného pojišťovacího produktu.

Celý přehled průběžně aktualizujeme. Máte nové informace, vlastní zkušenost nebo dotazy? Napište je do komentářů.

Komentáře

Emondy
čerstvý příchozí
Emondy
před 3 měsíci
Emondy
před 3 měsíci

Dobrý den,c.k.Brenna nevydala žádné prohlášení? Ta po mně chce totiž zaplatit v případě odstoupení od smlouvy plnou cenu za letenky (zájezd do Turecka koupen 11/2019,odlet 8/2020. ...), tedy cca 18 tisíc. ... děkuji za odpověď

Lenči
věrná členka
Lenči
před 3 měsíci
Lenči
před 3 měsíci

Dobrý den,
a jak bude postupovat Invia? Děkuji.

Dáša
Administrátor
Dáša
před 3 měsíci
Dáša
před 3 měsíci

Hezký den, CA Invia bude své klienty kontaktovat, případně musíte vyplnit formulář. Pak už záleží na tom, kdo je pořadatelem zájezdu.

janetx
čerstvý příchozí
janetx
před 3 měsíci
janetx
před 3 měsíci

Dobrý den, takže, když si zaplatíte dovolenou v Karibiku za 100 tisíc přes německou cestovku, tak vám vrátí peníze jenom za letenku? A co ty desetitisíce za pobyt? Ty jsem vyhodila z okna?

Jdry
čerstvý příchozí
Jdry
před měsícem
Jdry
před měsícem

Dobrý den , máme to samé ,akorát letíme na druhou stranu.Dle vyjádření německé CK máme počkat nebo zaplatit 25%. Čekáme jaké bude vyjádření po 30.4.2020 kdy má německé ministerstvo zahraničních věcí doporučit či pozastavit vycestování.

MiraHaki
věrný člen
MiraHaki
před 3 měsíci
MiraHaki
před 3 měsíci

Dobrý den, jak to bude u Wizzair? Ryanair mi již oznámil, že ruší můj let. Booking.com mi vrátil peníze za zaplacený pobyt v Reykjavíku a Airbnb také za pobyt v Gruzii

Dáša
Administrátor
Dáša
před 3 měsíci
Dáša
před 3 měsíci

Dobrý večer, co se týče společnosti Wizz Air, tak z dostupných informací vrací peníze pravděpodobně pouze v případě, pokud sama společnost pro danou zemi zrušila lety. Jak uvádí na svých stránkách, měli by všechny zákazníky, kterých se zrušení letu týká, kontaktovat e-mailem. Seznam zemí, pro které aktuálně Wizz Air zrušil veškeré spoje, naleznete na adrese wizzair.com/en-gb/latest…
Pokud se vás tedy zrušení týká, jako kompenzaci nabízejí kredity ve výšce 120 % z původní ceny letenky pro pozdější nákupu letenek a produktů. Lze zažádat o vrácení peněz, které bude v plné výši, zpracování vzhledem k nastalé situaci bude trvat zřejmě déle. Ve svém profilu u Wizz Air byste měl najít informace o tom, zda se vás zrušení týká nebo ne.

Kajman
čerstvý příchozí
Kajman
před 3 měsíci
Kajman
před 3 měsíci

Dobrý den-jak zrušit Velikonoce u Eximu nebo naplánovat něco a někam jinam třeba říjen když je všude zavřeno.
Děkuji Karel

Dušan71
čerstvý příchozí
Dušan71
před 3 měsíci
Dušan71
před 3 měsíci

Dobrý den
Nenašel jsem vyjádření CK Inex
nevíte prosím jak bude postupovat
CK Inex

Ondra
Administrátor
Ondra
před 3 měsíci
Ondra
před 3 měsíci

Dobrý den Dušane, CK Inex nabízí pro nové rezervace od 11. 3. 2020 do 12. 4. 2020 (nebo do odvolání) 0 % storno. Co se týče dříve zakoupených zájezdů, kontaktoval jsem dnes cestovní kancelář s žádostí o vyjádření.

Ondra
Administrátor
Ondra
před 3 měsíci
Ondra
před 3 měsíci

Zdravím ještě jednou, dle informací, které jsem od CK Inex dostal, je každý zájezd řešen individuálně. Rozhodující je termín konání zájezdu. S číslem Vašeho rezervačního čísla se tedy obraťte přímo na CK Inex.

Jenja
čerstvý příchozí
Jenja
před 3 měsíci
Jenja
před 3 měsíci

Dobrý den. Nerozumím ck exim tours. Vláda rozhodla že je zakaz vycestovani českým občanům z republiky za situace jaká je. A to je další nařízení o vycestovani. Neplatí také 30 dní? Exim tours vyjadreni: po 22 březnu bude informovat další zákazníky že situaci. Tak platí 30 dní. Nebo pro exim tours ne?? Nerozumím..

zs79
čerstvý příchozí
zs79
před 3 měsíci
zs79
před 3 měsíci

Dobrý den, a co CK Alpina ?

Ondra
Administrátor
Ondra
před 3 měsíci
Ondra
před 3 měsíci

Dobrý den,
CK Alpina by měla všechny své klienty, kteří mají odjíždět na zájezdy do 30. 4. kontaktovat. Ohledně zájezdů po tomto datu se bude ještě rozhodovat podle toho, jak se vyvine situace – prozatím se nic neruší.
Pokud se rozhodnete však zájezd s datem konání od 1. 5. do 30. 9. 2020 stornovat, měla by vám CK vrátit plnou zálohu, případně vám nabídne jinou kompenzaci v podobě převedení zálohy na příští rok s 10% bonusem. Kompletní informace jsme doplnili. Znění oficiálního prohlášení si můžete přečíst zde.

Magda1
čerstvá příchozí
Magda1
před 3 měsíci
Magda1
před 3 měsíci

Dobrý den, jsem na Novém Zélandu, potřebuji změnit cíl cesty , místo přistání v Kodani potřebuji přistát ve Vídni.AKL-DOH-VIE. Opravdu neúčtuje Qatar Airwais poplatek žádný za změnu letu??(nemužu se dovolat na infolinku..)děkuji

Rozinka
čerstvý příchozí
Rozinka
před 3 měsíci
Rozinka
před 3 měsíci

Dobry den a co prosim CK Fantasy Travel? Dekuji

Simuszka
čerstvý příchozí
Simuszka
před 3 měsíci
Simuszka
před 3 měsíci

Dobrý den, v současné chvíli nám byly zrušeny lety Swiss, nenašla jsem, jak budou postupovat oni.. děkuji

Ondra
Administrátor
Ondra
před 3 měsíci
Ondra
před 3 měsíci

Dobrý den,
Swiss International Air Lines vydaly prohlášení, ve kterém uvádějí, že všechny letenky, zakoupené do 12. 3. 2020 s odletem do 30. 4. 2020 lze bezplatně přebookovat. Lze vybírat z letů až do konce roku 2020, změnu termínu musíte provést nejpozději do 1. 6. 2020. Jestliže vám byl let zrušen společností, měla byste mít právo i na plné vrácení zaplacené částky za letenky. Podrobné informace naleznete na stránkách aerolinky.

boratko
čerstvý příchozí
boratko
před 2 měsíci
boratko
před 2 měsíci

Dobrý den, jak bude postupovat CK Energotour?

Mikey
Administrátor
Mikey
před 2 měsíci
Mikey
před 2 měsíci

Děkuji za tip, CK jsem kontaktoval s prosbou o vyjádření...

Mikey
Administrátor
Mikey
před 2 měsíci
Mikey
před 2 měsíci

Vyjádření jsme doplnili, CK s klienty jedná individuálně, doporučují poslat dotaz e-mailem.

truhelka
čerstvý příchozí
truhelka
před 2 měsíci
truhelka
před 2 měsíci

Ví někdo, jak postupovat vůči společnosti Student agency? Zakoupené zpáteční letenka, uskutečněný pouze jeden let. Agentura se vymlouvá, že jsou jen zprostředkovatelé. Ale peníze jsem platil jim, takže smluvní vztah je s nimi ne?

anonym
čerstvý příchozí
anonym
před 2 měsíci
anonym
před 2 měsíci

Dobrý den,prosím mám dotaz,jakpostupovat při předplaceném zájezdu od VIA MARPI,,děkuji moc,M.P

pbehekas
čerstvý příchozí
pbehekas
před 2 měsíci
pbehekas
před 2 měsíci

Dobrý den, jak bude postupovat CK Experitour?

TeriS
čerstvý příchozí
TeriS
před 2 měsíci
TeriS
před 2 měsíci

Dobrý den,
také prosím o doplnění vyjádření CK Kentlucky Praha, pokud se Vám podaří získat.
Děkuji

Královna
čerstvý příchozí
Královna
před 2 měsíci
Královna
před 2 měsíci

Bojují o vrácení částky s agenturou Travelking.... Jak to je s nimi. Nejsou to CK jako takové. Dekuji

Olík
čerstvá příchozí
Olík
před 2 měsíci
Olík
před 2 měsíci

Dobrý den,
nenašla jsem jak postupovat se společností Ambiera s.r.o. V dubnu byla zaplacena záloha
A v 11/2019 DOPLATEK na základě faktury na zájezd OD 18.1.2020 "KARIBIK s Costa FAVOLOSA "a 1 týden v hotelu na Guadeloupe Celkem zaplaceno Kč 64 400. Zájezd nebyl vinou Ambiera zajištěn. Ambiera vystavila 22.1.2020 dobropis 20200028 se splatností 19.2.2020. Dodnes nám peníze nebyly vráceny. Jednala s námi p. Kopecká.

čaki
čerstvý příchozí
čaki
před 2 měsíci
čaki
před 2 měsíci

Jak bude postupovat Sunny travel?

pbehekas
čerstvý příchozí
pbehekas
před 2 měsíci
pbehekas
před 2 měsíci

Dobry den, ja bude postupovat CK Experitour? Děkuji

Mikey
Administrátor
Mikey
před 2 měsíci
Mikey
před 2 měsíci

CK jsem kontaktoval s prosbou o vyjádření...

Bryndak
čerstvý příchozí
Bryndak
před 2 měsíci
Bryndak
před 2 měsíci

Dobry den, jak to prosim bude se zakoupenymi letenkami pres Vueling airlines na kveten? Mame uz zadat o vraceni penez? Dekuji, Janeckova Katerina

Babka55
čerstvá příchozí
Babka55
před 2 měsíci
Babka55
před 2 měsíci

Dobrý den, nejsem spokojená s odpovědí CK Brenna, která odkazuje na své všeobecné podmínky účasti, což mi nic neříká. Uvádí, že každé storno řeší individuálně s každým klientem. Já zájezd nechci stornovat, jelikož jsem tuto situaci nezavinila a nechci přijít o podstatnou část svých peněz, které jsem zaplatila jako zálohu, protože nevěřím, že by mi byly storno poplatky počítány jen ve výši 10%, jak uvádí CK ve svých všeobecných podmínkách. Odlet na naši dovolenou do Turecka byl naplánován na 14.6., mám zaplacenou zálohu včetně pojištění storna a 1.5. bych měla doplatit zbytek, vzhledem k platbě přes internetové bankovnictví bych musela peníze odeslat již kolem 20. dubna. Bude toto CK Brenna nějak řešit, aby klienti nemuseli doplácet celý zájezd, aniž je jisté, zda se uskuteční? Nechtěla bych v případě, že doplatek zájezdu v termínu nedoplatím, přijít o celou zálohu, případně kdybych doplatek zaplatila a zájezd by se neuskutečnil, o celou zaplacenou částku. Ostatní cestovní kanceláře uvádí Oficiální prohlášení CK, proč se k nynější situaci také nevyjádří Brenna? Chápu, že je v obtížné pozici, ale uvítala bych alespoň vstřícný krok, např. jako nabízejí jiné CK - woucher na jiný termín, příp. příští rok. Děkuji.

Babka55
čerstvá příchozí
Babka55
před 2 měsíci
Babka55
před 2 měsíci

Prosím mohl by se někdo oprávněný za CK Brenna k mému dotazu vyjádřit? Děkuji.

Mikey
Administrátor
Mikey
před 2 měsíci
Mikey
před 2 měsíci

K vašemu dotazu se nemůžeme za Cestolino se vyjádřit. Jak CK Brenna uvedla, řeší s každým klientem situaci individuálně a postupuje podle všeobecných podmínek.
Obecně máte dvě možnosti, buď od smlouvy odstoupit a zaplatit storno poplatek. Nebo zájezd doplatit a když bude platit v termínu dovolené zákaz vycestování, měla by vám CK vrátit peníze (případně nabídnout jinou alternativu - změnu termínu, destinace...). Když se zájezd bude moci uskutečnit, odjedete na dovolenou...
Co se týče voucherů, některé CK je nabízí, MZV k tomu napsalo informace. Jestli je taková možnost i u CK Brenna, je opět otázka přímo na ně...

Ss123
čerstvý příchozí
Ss123
před 2 měsíci
Ss123
před 2 měsíci

Dobrý den, mohu se zeptat jak je na tom CK Melissa Travel.
Bude vracet peníze za zakoupené zájezdy?
Děkuji za odpověď.
S.S.

Mikey
Administrátor
Mikey
před 2 měsíci
Mikey
před 2 měsíci

Doplnili jsme do seznamu... CK bude vracet peníze v případě, že bude platit zákaz vycestování v daném termínu.

anonym
čerstvý příchozí
anonym
před 2 měsíci
anonym
před 2 měsíci

Dobrý den, nevíte jak bude postupovat CK Victoria tour?
Děkuji M. L.

Fazulina
čerstvý příchozí
Fazulina
před 2 měsíci
Fazulina
před 2 měsíci

Chybí mi tu CK Travel 2002. Bohužel zatím mi bylo sděleno, že musím v případě storna zaplatit dost velkou částku (cca 50% ceny zájezdu), neboť prý kupovali letenky, které nelze vrátit. Což činí v podstatě již uhrazena záloha. Nelíbí se mi to....

Dita53
čerstvý příchozí
Dita53
před 2 měsíci
Dita53
před 2 měsíci

Dobrý den, máme zájezdy poznávací od cestovní kanceláře Redok a Poznání, můžete nám sdělit, jak budou tyto dvě kanceláře postupovat v případě , že se zájezdy nebudou moci uskutečnit, a to ne naší vinou? Děkuji, Steinerová, Kraus

Megi
čerstvá příchozí
Megi
před 2 měsíci
Megi
před 2 měsíci

Dobrý večer,nevíte jak bude postupovat CK Inter Zbiroh? Děkuji za odpověď.
Nataša

Baruna
čerstvý příchozí
Baruna
před 2 měsíci
Baruna
před 2 měsíci

Dobrý den, nenašla jsem žádné vyjádření CK ADRIA Databanka. Nevíte, jak bude postupovat.
Děkuji za odpověď.

Mamas
čerstvý příchozí
Mamas
před 2 měsíci
Mamas
před 2 měsíci

Dobrý den,jak bude postupovat CK Darour -zájezd v červenci

Hasek
čerstvý příchozí
Hasek
před 2 měsíci
Hasek
před 2 měsíci

Exim tour nam zrušil zájezd do Egypta od 22.4.2020 na 11 dni ohledně koronaviru. Nabídli nam změnu termínu na poukaz,který má byt snad na jeden rok.Chtěli jsme zájezd zrušit vzhledem vysokého věku u jedné osoby .Bylo nám však řečeno,že storno zájezdu pouze se ztrátou peněz a to 50%.Když toto storno není z mé viny ale z důvodu vládního rozhodnutí je šokující postup CK.Jsme důchodci a nemůžem vědět co s námi bude příští rok a příjdeme o velkou částku peněz.Děkuji za odpověď. Haškova J.

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení uživatelé

Přihlaste se nebo si vytvořte profil ve formuláři níže. Stačí napsat Váš komentář a zadat e-mailovou adresu pod kterou se chcete registrovat. Následně Vám pošleme na e-mail potvrzovací odkaz, kterým registraci dokončíte a vložený komentář se zveřejní.
    Odesláním formuláře jsem srozuměn(a) s informacemi o zpracování osobních údajů